vrijdag 19 juli 2013

verse kruiden en groenten en twee recepten ermee

Hallo allemaal, 

Mijn man heeft zich bezig gehouden, 
met het zaaien van vier groenten en vier kruiden 
(de kruiden staan er nog niet bij hier, ze zijn nog te klein)


De kruiden die jullie hier zien zijn zo groot gekocht, 
want ja als ik moet wachten tot de andere groot zijn :-) 
van links naar rechts en van boven naar onder:
peterselie, rozemarijn,tijm en basilicum.


Dan de groentjes zijn net verpot, 
van links naar rechts en van boven naar onder:
chilipeper, tomaten, courgettes en gele paprika.


En met de basilicum uit eigen tuin,
heb ik verse groene pesto gemaakt.


Ik heb wel voor één persoon genomen, omdat ik het eerst wilde proeven, 
maar deze is zeker voor herhaling vatbaar hoor !!! Lekker !!!


En met de tijm en rozemarijn, een heerlijke tomatensaus.
Binnenort hopelijk ook nog met de verse tomaten uit eigen tuin :-)


Smakelijk,



4 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Leuk is dat he? Groenten en kruiden uit eigen tuin. Ik heb dat ook.
Tip van mij: volgend jaar eerder zaaien, eventueel binnen. Want ik hoop dat je tomaten het nog halen deze zomer.
Andere tip: zaai sla, dat gaat superhard.

jaimie zei

ja we wisten dat het toen eigenlijk een maand te laat was, maar we dachten alles heeft het moeilijk gehad, we proberen het maar :-)
we hebben het eerst binnen in de veranda gezet in kleine bakjes met deksel en dan gisteren verpot en buiten gezet.
Ja sla, hhhmmm heerlijk , eet ik nu ook elke dag.
Enkel wij kunnen geen groenen in de grond zetten, hihi, Mike ons konijn loopt hier vrij , hij zou dat wel waarderen :-)
En we hebben ook nu schrik voor slakken , ze kruipen hier de muur op, en toen stond er zelfs nog niks buiten van bloemen, groenten en kruiden, dus we zien het met een bang hartje af nu.

Bedankt voor de tips en duimen voor de tomaten dan maar.

Groetjes,

Daniëlle De Winter zei

Hmmmm, wil je uw recept niet delen? Ziet er zo lekker uit.
grtjs
Daniëlle

susie zei

Van je pesto geproefd en die was lekkerrrrr meiske !
Alsook je tomatensaus ..mmmm :)
Weer mooie fotocollages ! X