zondag 24 april 2011

Verse tomatensoep

Dit recept komt van internet (jullie zien room staan, maar toen wisten wij nog niet dat ons dochter dat niet mocht eten)

Benodigdheden ;


1 takje tijm,
1 laurierblad,
peper en zout,
1 eetlepel paprikapoeder,
peterselie,
room,
50 gr boter,
500 gr verse tomaten of gepelde uit blik
ui,
3 wortelen,
wit van een prei,
2 klein potjes tomatenpuree
3 vleesbouillonblokjes,

Bereidingswijze;

Snij de ui, preiwit(geen foto van genomen) en wortelen in kleine stukjes,



stoof de ui in een beetje boter of water,


pel de tomaten en ontpit ze en snij in vieren, (ik doe ze met de pel, omdat ik de soep zeef daarna), doe de groenten in de kookpot.


zet het onder water en voeg de bouillon, de tijmtak en het laurierblad toe en laat ongeveer een half uur koken.


haal na een half uur het laurierblad en tijmtakje eruit en mix de soep.


voeg na het mixen, de tomatenpuree toe en laat terug even doorkoken, breng op smaak met de kruiden


omdat ik de pel van de tomaten eraan gelaten had, heb ik de soep doorgezeefd daarna,
dat hebben mijn kindjes liever dan soep met stukjes in :-)



voor een feestelijke afwerking , kan je room en peterselie toevoegen

Smakelijk,

Geen opmerkingen: