zondag 24 april 2011

Fusillisalade met kerrie

Dit recept komt uit mijn saladeboek;

Benodigdheden voor 4 personen;


voor de salade;

500 gr fusilli
1 rode en groene paprika
120 gr gekookte ham,
2 eetlepels verse bieslook

voor de dressing;

90 ml olijfolie
2 eetlepels witte wijnazijn
1/2 theelepel suiker
1 theelepel kerriepoeder
zout en peper

Beredingswijze,

Snij de paprika's in kleine stukjes,


kook de fusilli beetgaar, spoel onder koud water en laat goed uitlekken en droog hem op een schone theedoek


voor de dressing roert u olie, azijn,suiker en kerrie in een kommetje door elkaar. breng het geheel op smaak met peper en zout


doe de pasta in een kom met de syukjes paprika, reepjes ham en bieslook. Schenk de dressing over de salade en schep goed om.Laat hem in de koelkast ten minste een uur door en door koud worden alvorens op te dienen.



wij hadden het lauw opgegeten en dat was ook lekker , enkel vond ik de wijnazijn er iets te hard door komen, dus ik ga de volgende keer maar één eetlepel wijnazijn erin doen.

Smakelijk,

3 opmerkingen:

Margo zei

Ziet er een leuk receptje uit Jaimie !
Liefs
Margo

cheneson zei

mmm lekker bij een bbq denk ik

Saskia zei

Mmmmm... er zijn weer 'n paar lekkere gerechtjes bijgekomen, zie ik! Smakelijk!!

Groetjes, Saskia :)