vrijdag 15 april 2011

Aardappelsalade met kip

Dit receptje komt uit mijn nieuwe kookboek "Salades" (in het label "boeken", is de kookboek terug te vinden met een foto)

Benodigdheden voor 4 personen;


Voor de salade;

8 middelgrote aardappelen,
500 gr gare kip (ik heb snel in de chacuterietoog zo een kipfilet gekozen ervoor)
1 rode paprika,
2 couregettes (ik heb er uiteindelijk toch maar één gebruikt, vond ik al genoeg)
1 theelepel fijngehakte verse tijm,
1 eetlepel fijngehakte verse koriander,
4 hardgekookte eieren,

Voor de dressing;

90 ml olijfolie,
2 eetlepels versgeperst citroensap,
2 eetlepels mayonaise
peper en zout

bereidingswijze;

Kook de aardappelen in gezouten water in 15-20 minuten gaar, giet ze af en laat ze afkoelen.


Rasp de courgette in fijne reepjes,


paprika in fijne reepjes snijden,


De kip in kleine blokjes doen,


Voor de dressing roert u olie, citroensap, mayonaise zout en peper in een kommetje door elkaar.


Doe de courgetterasp, de stukken kip, de eieren, de paprika en de verse kruiden in een slakom,


Snijd de aardappel in stukken en voeg ze ook toe,


Giet deze dressing dan op de salade,


Voorzichtig en omscheppen en zet de salade 2-3 uur in de koelkast alvorens op te dienen (wij hebben de salade nog lauw opgegeten en dat was eigenlijk ook héél lekker !!)



Smakelijk,

2 opmerkingen:

susie zei

mmmmm .. meiske da was lekker !
Goe van smaakt, niks te weinig of teveel van iets .. echt lekker !!

Seg en ik vind je achtergrond plezant :)

Knuffel x

marika zei

klinkt niet slecht,maar weet nu al dat ik dat mijn kroost niet moet voorschotelen.'tZijn hier echte pruimen,hihi

groetjes,marika