zaterdag 26 maart 2011

Chocoladecake met chocoladeglazuurlaagje

Dit recept komt uit mijn tapas-kookboekje;

Benodigheden voor 12 porties;


4 eieren,
200 gr suiker,
125 gr pure choclade,
120 gr boter,
100 gr bloem,
1/2 koffielepel bakpoeder,
kant-en-klaar chocoladeglazuur
enkele blaadjes munt

Bereidingswijze;

Verwarm de oven op 180°c (ik heb heteluchtoven op 175°C gezet)

Scheidt de eieren.


Klop de eiwitten goed stijf.


Klop de eidooiers los met de suiker.


Roer de gesmolten boter erdoor.


En ook de gesmolten chocolade.


Dan het bakpoeder en de bloem er voorzichtig door spatelen
(helaas is die foto zoek blijkbaar,sorry)

En als laatste de eiwitten er ook voorzichtig door spatelen.


Doe het beslag in een beboterde en met bloem bestoven cakevorm en plaats 40 min in het midden van de oven.


Laat de cake volledig afkoelen en werk af met de chocoladeglazuur (eerste keer dit ik dit zelf gebruik), en versier elk stukje met een muntblaadje.



Wij hebben de munt weggelaten, omdat we er een kom met rode vruchten bij gezet hadden en je zo een stukje cake en een goede schep rode vruchten erbij kan serveren.

De volgende keer zal ik daar een foto van plaatsen, en ook ga ik de cake dan maar op 150°C bakken, zodat hij toch nog net een beetje vochtiger is, niet dat hij nu droog was hoor, maar toch bijna vond ik persoonlijk.

Smakelijk,

3 opmerkingen:

Marianne zei

yammie...dat ziet er weer lekker uit.

marika zei

zeg,ge beseft toch dat dat heel slecht is voor de lijn hé.Maar ozo lekker,haha
geniet ervan

groetjes,marika

susie zei

Ben niet zo voor chocolade taart maar deze was vond ik wel lekker en zeker gecombineerd met het fruit .. mmm !

xxx