zondag 27 februari 2011

Warme appeltaart

Hallo allemaal,

Een snel receptje, waarom snel, omdat ik de kruimeldeeg kant en klaar gekocht heb nu, normaal maak ik het deeg zelf, maar ik had nu echt eens geen zin, dus even gemakkelijk genomen nu, maar ik zal het volledige recept erop zetten, kan je zelf zien wat je ermee doet hé :-)

warme appeltaart;

Benodigdheden voor 4-6 personen;



Voor het deeg;

100 gr bloem,
6O gr boter,
30 gr bloemsuiker
1 klein ei of 3 cl vloeistof

Voor de vulling,

2-3 appelen,

Voor de afwerking,

100 gr boter,
125 gr griessuiker,
100 gr bloem,
een paar druppels amandelessence

Beredingswijze;

Voor het deeg;

Zeef de bloem op een werkplank,
Maak een kuiltje in het midden,
Strooi de suiker in het kuiltje,
Breek de eieren erop,
Snijd de boter in kleine blokjes en schik deze rond het kuiltje,
Hak de boter met behulp van 2 messen door het bloemmengsel,
Kneed met koele handen het geheel tot een stevig deeg,
Maak er een bal van en wikkel in folie,
Laat ca. 2u rusten in de koelkast.
Neem het deeg uit de folie en rol het uit .
Bestrijk de taartvorm met boter en schik het deeg erin,

Voor de vulling;

Schil de appelen, snijd ze in schijfjes en schik op het deeg,



Voor de afwerking;

Meng de boter en de suiker tot een smeuïg geheel,
Doe er de amandelessence bij en daarna de bloem,
Druk de portie plat op de appelen,



Bak de taart op 200°C , 40 min,( bij mij heteluchtoven, 175°C, 40min),



Laat even afkoelen en dien warm daarna telkens warm op,



Smakelijk,

9 opmerkingen:

marika zei

amai,da ziet er ook weer lekker uit zenne.Alleen,bij mij mag da nie warm zijn,anders word ik er ziek van

groettjes,marika

cheneson zei

mmm, ziet er heel lekker uit

Marianne zei

dat ziet er weer lekker uit, 'k zou wel eens een stukske willen proeven ;-)

susie zei

MM en lekker dat da was :) xxxxxxxxxxxxxx

Ataegina zei

Ik bracht een kleine verandering aan je recept aan: ipv gewone bloem nam ik volle speltbloem en daarbij deed ik nog eens 50 gr amandelpoeder.
Alles mengen en op de appels platdrukken.
Bovenop drukte ik in dat deeg dan nog eens stukjes krokante muesli (cruesli) met chocolade.
Dan in de oven.
njam!!

Anoniem zei

Theѕe arе aсtuallу wоndеrful ideas in regarding blogging.
You have touсhed sоme plеasant thingѕ here.
Any way κеep up wrinting.
Also see my webpage - Continue Reading

Anoniem zei

Ηi! Ι know this is kіnda off tοpіc but I ωas
ωondering whіch blоg plаtfοrm are
yоu usіng for this website? I'm getting sick and tired of Wordpress because I've
had issueѕ with haсkers аnd I'm looking at alternatives for another platform. I would be awesome if you could point me in the direction of a good platform.

Also visit my web blog :: https://chamzy.net/StewartWi

Anoniem zei

I'm really enjoying the design and layout of your blog. It's a very easy οn
the eyes which maκes іt much more pleasant foг
me to cοme heгe and vіsit more oftеn.
Dіd you hire out a designеr to creatе your theme?
Excеllеnt woгk!

Аlso visіt my ωebpage ... http://www.sfgate.com
Also see my webpage - Darkv.dartybox-News.Fr

Anoniem zei

Nice poѕt. I lеaгn something totally new and challenging on sites I stumbleupon every dаy.
It ωill always be exciting to read articles from other ωritеrs and use something fгom their sites.


My sіte - Read More In this article