zaterdag 26 februari 2011

Tomatenschuitjes

Hallo allemaal,

Ik had kleine trostomaatjes liggen die op moesten en zocht een receptje ermee,
zo kwam ik in één van mijn kookboekjes dit receptje tegen,

Tomatenschuitjes,

Benodigdheden voor 6 personen,



250 gr kant en klare bladerdeeg
1 ei, losgeklopt
1 el pesto (ik had enkel tomatentapenade in huis)
6 pruimtomaten, in plakjes (hier enkel de kleine tomaatjes in huis)
zout, peper en verse tijm ( ik heb italiaanse kruiden in de plek genomen)

Bereidingswijze;

Snijd uit het bladerdeeg 6 rechthoekjes, zet ze 20 min op een koele plaats,

Maak na de 20 min rusten op koele plaats, een iets opstaande randje aan elke rechthoek en berstrijk deze met het losgeklopt ei



Bestrijk elke rechthoek met de pesto (in mijn geval de tapenade), laat een 2,5 cm van de kanten vrij en leg de plakjes tomaat in het midden van de rechthoekjes, bovenop de pestolaag.
Breng alles op smaak met de kruiden.



Bak ze 15-20 min in een voorverwarmde oven van 200°C (bij mij in de heteluchtoven 17 min op 175°C) tot ze goed gerezen zijn en goudbruin zien.



Ik had ook nog sla en Philadelphia (zo een potje kaas) dat op moest, zo maakte het nog een mooi geheel vond ik,



Smakelijk,

3 opmerkingen:

Saskia zei

Njamie, dat lust ik ook wel! Smakelijk!!!!

Lieve groetjes, Saskia :)

cheneson zei

mmm dat ziet er lekker uit

Carla zei

Nou dat lust ik ook wel.
Die tomatenschuitjes zijn ook wel iets voor mij om na te maken... lijkt me ook supersimpel ;-)

Groetjes Carla