zaterdag 26 februari 2011

Muffins met chocoladestukjes

Hallo allemaal,

Natuurlijk waren de tomatenschuitjes voor 's middags maar er mocht een dessertje zijn ook hé :-)

Dus nog eens in de map van onze zoon gekeken en dit receptje eruit gekozen,

Muffins met chocoladestukjes:

Benodigdheden ; (ik kreeg er in het totaal met deze hoeveelheid, 9 muffins uit, maar je zal er maar zes zien liggen hoor,hihi)



100 gr zelfrijzende bloem,
100 gr suiker
100 gr boter
50 gr chocoladepastilles
2 eieren

Beredingswijze ;

Klop de eieren met de suiker en de boter door elkaar.
Voeg de chocoladepastilles toe en meng goed.
Spatel nu voorzichtig het zelfrijzend bakmeel erdoor.
Shep het deeg in de vormpjes,



Bak het in een voorverwarmde oven op 180°C gedurende 20 min, (bij mij in de heteluchtoven 18 min op 175°C,)
Laat ze even afkoelen op een taartrooster, zien jullie de coole piratenvormpjes, leuk hé !



Eens afgekoeld, een lekker warme chocomelk erbij, nog een apart blokje chocolade om erin te doppen( oh slecht voor de lijn hé, hihi) en dan even genieten van een andere hobby terwijl :-)



Smakelijk,

5 opmerkingen:

marika zei

mmm,dat ziet er weer overheerlijk uit!
Hier lopen ze ook alweer te zagen of ik echt nog geen taart wil bakken,maar tis zo slecht voor de lijn he

groetjes,marika

Margo zei

Hmmmmmmmmm ZALIG ! :)

Anoniem zei

Getest en goedgekeurd :)

maddi zei

lekker! ik ga ze proberen! ik heb muffins met cacao en aprikozen ook gemaak en die waren ook heel lekker!
http://maddikookt.wordpress.com/

Anoniem zei

mmmmm....ik heb ze net uit de oven gehaald en het ziet er zo lekker uit!!! Thnx!! :)