maandag 7 februari 2011

Bananenmousse

Hallo allemaal,

Ik had nog bananen liggen die op moesten, dus op internet gezocht en zo kwam ik op dit receptje;

Ingrediënten voor ? personen,



2 bananen
250 gr magere (ik had enkel volle in huis) platte kaas
50 ml melk
1 lepel cacao
1 ei
50 gr kristalsuiker
1 pakje vanillesuiker

Bereidingswijze;

Snij de bananen in stukjes en maak fijn met de mixer samen met de melk, de suiker, eidooier en de cacao.



klop het eiwit stijf.

Meng de gemixte massa met de platte kaas.



En meng het eiwit eronder.



Verdeel de mousse in potjes, zet gedurende een uur in de frigo.



Smakelijk,

5 opmerkingen:

Saskia zei

Njam, njam... dat ziet er lekker uit zeg!!

marika zei

mmmm,dat ziet er lekker uit!Helaas geen platte kaas in huis,maar ga dit zeker eens proberen

groetjes,marika

Linda zei

Ziet er heerlijk uit,maar platte kaas heb ik nog nooit van gehoord, is zeker iets belgisch??
gr linda

Marianne zei

dat ziet er lekker uit jaimie, ik heb plattekaas dessert met witte chocolade gemaakt.
Linda, platte kaas is hetzelfde als kwark, verse kaas dus ;-)

creanja zei

lekker jaimie, ik ga je hier ook volgen, want ik ben dol op recepten, en je doet het zo duidelijk tonen bedankt hiervoor!