donderdag 18 november 2010

Tomatensoep

Hallo allemaal,

Ingrediênten voor 4 personen (recept komt van de site van philadelphia)

(Ik ben blijkbaar mijn foto zoek van mijn ingrediënten, sorry),

2 uien (ik heb er maar ééntje genomen)
philadelphia natuur
500 gr gepelde tomaten pomodori of twee blikken
75 cl groentenbouillon
olijfolie
zwarte olijven (had ik niet in huis)
blaadjes basilicum (had ik niet in huis)

Beredingswijze;

Fruit de ui circa 4 minuten op laag vuur.
Snijd ondertussen de tomaten in kleine stukjes en voeg ze aan de uien toe.
Laat het tomatenmengsel zachtjes 4 minuten doorkoken en voeg de groentenbouillon toe.
Breng het geheel aan de kook en laat vervolgens nogmaals 4 minuten zachtjes onder af en toe roeren doorkoken.
Voeg desgewenst de olijven toe en breng het geheel op smaak met peper en zout.
Zet het vuur af en laat de soep nog enkele minuten doortrekken.
Garneer de soep met een mooie quenelle philadelphia natuur olijven en de verse basilicum blaadjes.



Smakelijk,

5 opmerkingen:

Saskia zei

Smakelijk!!!

Ik maakte gisteren ook een heerlijke soep... ui, wortel, pompoen, bouillon, soepballetjes, kuipje boursin met 3 pepers! Vooral die boursin maakt het superlekker!!

Nog veel knutsel- en kookplezier hé!!

Lieve groetjes, Saskia :)

Marianne zei

't ziet er weer lekker uit

Linda zei

ziet er heerlijk uit, eet smakelijk
gr linda

Margo zei

Ziet er lekker soepje uit, kom even een tasje brengen? Ben ziek en kan de vitamientjes gebruiken :)
Groetjes
Margo

susie zei

Superlekker !!! mmmmmm
smaakt naar nog ..

dikke kus