zondag 7 november 2010

Spinaziesoep met philadelphia en taart van speculoos en betterfood

Hallo allemaal,

Nu denken jullie, na het dessert te hebben gelezen...welk dessert heeft ze gemaakt??
Geloof mij, dat dacht ik eerst ook, maar ja als je het niet probeert, weet je niet hoe het smaakt hé :-)

Ingrediënten voor 4 personen voor spinaziesoep met philadelphia; (recept van de site van philadelphia)



2 uien, gesnipperd
80 gr philadelphia kruiden en 50 gr om te garneren
1L groentebouillon
650 gr verse spinazie
1 theelepel olijfolie om in te bakken
2 sneetjes brood

Bereidingswijze;

Fruit de uien 4 minuten op een laag vuur in de olijfolie.
Blus af met de bouillon en de philadelphia kruiden en breng aan de kook.
Voeg de spinazie toe en laat 4 minuten zachtjes doorkoken.
Mix de soep.
Schep de soep in de borden en garneer met één schepje philadelphia kruiden per kom.
Serveer met brood.



-------------------------------------------------

Ingrediënten voor 10 personen voor taart van speculoos en betterfood (recept van de site van solo)



250 gr speculoos
2 tassen klontjessuiker (ik heb 300 gr griessuiker genomen)
1 volledig pak betterfood
1,5 L melk

Bereidingswijze;

Alles opwarmen tot een pap,



In een bakplaat gieten, (ik heb geen bakplaat, dus neem ik een taartvorm, geen idee of dat ook goed is hoor)



en laten bakken in de oven voor 45 min (200)C)

Zo ziet al één deel eruit na 45 min, maar geen idee of de binnekant al ok is zo, is ook raar van structuur,



precies gelijk pudding ofzo? We hebben nu de tweede taartvorm er nog eens ingezet, en dan vergelijken maar hé,

Zo komt de tweede vorm er na 55 min uit, de massa is niet lopend maar ook niet heel vast, dus??



we gaan het nu even hierbij laten (we moeten ook dringend vertrekken), we gaan ze laten afkoelen
en we zullen straks wel zien en proeven hoe het dan is en proeft.

Eens het afgekoeld was, deed het (mijn ventje) aan de structuur van broodpudding denken. En dat is zo, dat was de structuur die we niet verwoord kregen, hihi.


Smakelijk,

3 opmerkingen:

Terray zei

Wat leuk je kookweblog, ook deze ga ik volgen. Koken is ook een hobbie van mij. Regelmatig sta ik in de keuken iets nieuws uit te proberen. Zo af en toe kan je ook recepten vinden op mijn blog.
Groetjes
Tertia

Marianne zei

En??? heeft het gesmaakt?

susie zei

Soep was weer lekker met nog een extra toefke kaas in het bord.. mm.
Dacht dat ik het dessert met speculoos niet zou gemogen hebben maar dat viel goed mee, het doet inderdaad aan broodpudding denken.
En dat lust ik graag dus deze taart had ook mijn zegen, hihi.

XXX