donderdag 25 november 2010

Perentaartjes

Hallo allemaal,

Ingrediënten voor 6 stuks (recept komt uit mijn bakboekje van twee berichten hieronder);



250 gr kant en klaar bladerdeeg
25 gr zachte bruine suiker (ik heb de kindjessuiker genomen)
25 gr boter, plus extra om het bestrijken
1 el stemgember, fijngehakt (ik heb dat ooit één keer gekocht en niet ons ding)
2 peren, geschild, gehalveerd en zonder klokhuis
room, om erbij te serveren

Bereidingswijze;

Rol het deeg uit en steek er 6 rondjes uit,
Leg de deegrondjes op een bakplaat en zet ze 30 min in de koelkast.
Roer de boter en de suiker door elkaar, Voeg de gember toe.
Prik met een vork gaatjes in de deegrondjes en leg op elk rondje een beetje gembermengsel.
Snijd de halve peren in de lengte door tot aan het steeltje en maak inkepingen.
Leg de halve perenwaaiers op het deegrondje.



Vorm een klein opstaand randje rondom elke peer en bestrijk het geheel met gesmolten boter.



Bak de taartjes 15-20 min op 200°C (bij mij hetelucht op 175°C gezet).
Serveer ze warm met een beetje room.



Smakelijk,

7 opmerkingen:

Marianne zei

ziet er weer lekker uit. kindjessuiker ??? Is dat die lichtblonde meelsuiker ?

Terray zei

Jammie jammie! Jaimie :-)
Jij bent echt van de bakkerelij he,

Groetjes
Tertia

marika zei

en zijn ze even lekker als ze eruit zien?
groetjes,marika

Margo zei

Hmmm zier er weer heerlijk uit!
Laat het smaken :)
Groetjes
Margo

susie zei

MMM deze waren weer superlekker !! m..mmm !!

dikke kus voor mijn bakkerinneke :)

Margreet zei

Ik mag wel oppassen dat als wij 1 januari door Belgie heen rijden richting Spanje de auto niet spontaan de weg af gaat richting al dat lekkers hahaha
Ziet er weer mmmmmmm uit hoor!

groetjes van Margreet

christine zei

hela,dat ziet er geweldig lekker uit!ga ik zeker ook maken.zelf bak ik ook graag zoetigheden.dus alle receptjes welkom.super.
groetjes christine