maandag 22 november 2010

Gebak met bananen (en gedroogd fruit)

Hallo allemaal,

Ingrediênten voor 6 personen (recept komt uit één van mijn kookboekjes)



225 gr zelfrijzende bloem
1 ei
3 el halfvolle melk
(75 gr gele rozijnen)
ik heb dit tussen haakjes staan, omdat ik de rozijnen hier niet bij doe, mijn man mag dat niet graag, maar het gebak zelf wel :-)
2 rijpe bananen
175 gr lichtbruine cassonade
100 gr malse halvolle boter

Bereidingswijze;

De oven voorwarmen op 160°C. (ik heb het hetelucht op 150°C)
De boter en de bloem met de vingertoppen bewerken totdat er een brokkelig mengsel ontstaat
(zoals zand met een grove korrel).
De cassonade en daarna de rozijnen toevoegen.
De bananen pellen. Ze met een vork pletten en met mengsel vermengen.
Het hele ei met de melk klutsen. Aan het deeg toevoegen.
Een cakevorm beboteren en met bloem bestuiven. De bereiding erin scheppen.



Gedurende 1u 15 min (bij mij was het 50 min al goed) bakken in een voorverwarmde oven van 160°C.
Regelmatig controleren of de cake gaar is om te verkomen dat hij verbrandt.



Smakelijk

7 opmerkingen:

Linda zei

Dat ziet er weer heerlijk uit
gr linda

Lia zei

Ohhhh, als je bananen lekker vind, zal het ongetwijfeld smaken, maar helaas.............

Groetjes Lia

marika zei

dat ziet er erg lekker uit zeg!Bananen behoren tot mijn lievelingsfruit,dus voor mij geen probleem,haha

groetjes,marika

Margo zei

Wat een leuke bakvorm !
Dat ziet er lekkere cake uit !!!
Groetjes
Margo

Margreet zei

Je zou zo een hap in je scherm zetten hahaha wat ziet het er weer lekker uittttttt, mmmmmmmm

groetjes van Margreet
http://haakmand.blogspot.com/

Marianne zei

wat zijn jullie toch zoetebekjes hé, ziet er weer heel lekker uit hoor.

susie zei

Wat kan je toch lekkere dingen bakken meiske !

een pluim hoor .. x