dinsdag 9 november 2010

Frangipanetaart

Hallo allemaal,

In de late namiddag, tussen alle plichten door, nog snel deze taart gemaakt,

Ingrediënten voor 4 personen voor Frangipanetaart (recept komt van de site van Solo)



120 gr zachte boter
150 gr bloemsuiker
50 gr bloem
150 gr amandelpoeder
3 eieren
1 vel bladerdeeg
100 gr abrikozenconfituur
1 klein flesje amandellikeur (zelf heb ik dat niet gedaan, maar wel een paar druppels amandelessence (ook -aroma genoemd) )

Bereidingswijze;

Verwarm de oven voor op 180° graden.
Doe alle ingrediënten in een kom en roer alles goed fijn met een garde,
(zelf heb ik de bloem er op het einde voorzichtig onder gedaan met een spatel)
Leg het bladerdeeg in de vorm en prik erin.
Smeer er vervolgens de abrikozenconfituur op.
Giet het amandelmengsel in de vorm en zet de vorm 35 min in de oven op 180° graden.



En zo komt het na 35 min bakken uit de oven,



U kan, na het afkoelen van de taart, een mengsel maken van bloemsuiker en water en er glazuur opdoen,
enkel hier hebben ze niet dat geduld en onze zoon lust niet graag dat glazuur, dus bij ons gaat de taart zo op tafel sebiet.

Smakelijk,

5 opmerkingen:

Margo zei

Ziet er heerlijk en die maak ik zelf ook regelmatig dus ik kan hem al bijna ruiken!
Bij ons lusten ze die glazuur ook niet zo graag maar ik heb in de Colruyt witte smeltglazuur gevonden die wel lekker is van smaak!
Zelfgemaakte vind ik persoonlijk veel te zoet !!!!
Ik maak de frangipanetaart soms ook met peren (uit blik) die gaan dan op de bodem en dan het mensel erover, vinden ze hier ook lekker !!!
Bedankt voor je comments op mijn blog, vind ik steeds heel erg leuk !!!
Groetjes
Margo

marika zei

mmm,da ziet er lekker uit!
da ga ik zeker ook ne keer proberen.Allez,alst lukt want ik heb alleen zo'n klein electrisch oventje

groetjes marika

susie zei

Die is lekkerrrrr !!!

dikke bees

Anneke zei

hmm die ziet er ook weer heel lekker uit!

Marianne zei

lekkerrrrrr.... hélaas nog stedds op dieet. 'k heb wel witte chocolademousse gemaakt gisteren voor mijn huisgenoten.